Tank Girl (cronică de film)

Tank Girl este un film american din 1995, bazat pe benzile desenate omonime publicate în dispăruta revistă britanică Deadline. În film sunt combinate diverse tehnici: cadrele filmate alternând cu secvențe de benzi desenate, desene animate sau chiar cu bule de dialog. Este evident că producătorii nu doresc să concureze megaproducțiile DC Comics sau Marvel.

Tank Girl este un film bun, o comedie cu suficiente momente umoristice încât să poată fi urmărită cap-coadă cu plăcere și relaxat. Secvențele se leagă bine, acțiunea este curgătoare iar replicile bine declamate. Actorii își fac treaba excelent, legendarul Malcom McDowell (A Clockwork Orange), talentata Naomi Watts (King Kong, The Ring), vedetele Ice-T și Iggy Pop și, eroina principală, Lori Petty, o artistă versatilă, plină de bună voie și entuziasm. Îmi place acest film, are umor. Năzdrăvana fată reușește să transforme momentele tensionate într-o sursă de glume. În plus, filmul are un ceva specific britanice. Un umor combinat cu sarcasm și ironie prezent și în serialul Doctor Who sau în The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy.

tank-girl-20

Acțiunea are loc în 2033 la 11 ani de la impactul unei comete ce a dus la deșertificarea întregului Pământ. Rezervele de apă sunt depozitate și păzite de o companie-stat numită Water & Power. Lacomă, ca orice companie mamut, își impune stăpânirea prin forță. Oamenii sunt fie sclavi ai companiei, fie soldați în solda companiei, fie rebeli.

Rebecca Buck zisă și Tank Girl face parte dintr-o comunitate de rebeli, un pic power flower. Din păcate dorința lor de libertate intră în conflict cu dorința de extindere a companiei. Prietenul Rebeccăi este ucis, mica ei prietenă Sam este răpită și chiar ea ajunge ostatică. Liderul Water & Power, Kesslee pune ochii pe Tank Girl și încearcă să o recruteze pentru a se infiltra în rândul unor rebeli numiți Rippers. Acești rebeli sunt oameni sau animale combinate genetic cu ADN de cangur pentru a deveni supersoldați. Uitați în deșert de creatorul lor Johnny Prophet, plecat să dezvolte o tehnologie de desalinizare, ei devin coșmarul companiei W&P. Torturată de către Kesslee Tank Girl evadează împreună cu o altă deținută Jet Girl furând un tank și un avion de luptă.

Reușesc să o salveze pe Sam dintr-un centru de plăcere pentru adulți, dar pentru puțin timp. Micuța este din nou făcută prizonier de Kesslee. Cele două super eroine pleacă în căutarea spintecătorilor, pe care îi caută pentru ajutor. Sunt capturate de aceștia și reușesc să treacă testele de inițiere. Împreună vor ataca sediul companiei. În final surprizele se țin lanț. Merită văzute și nu povestite.

Puținele idei SF sunt tratate într-o notă umoristică. Supersoldații sunt niște canguri simpatici care urăsc armele. Kesslee își pierde capul și este înlocuit de o reprezentare holografică. Execuțiile sunt făcute prin extragerea apei din nefericit. Ca subgen filmul poate fi inclus în Climate Fiction sau Post Apocaliptic.

Filmul are și o puternică notă feministă. Femeile sunt singurii oameni cu capul pe umeri. Bărbații sunt fie conducători nebuni, fie maniaci, fie perverși, fie nu prea sunt oameni! Extrovertita Tank Girl secondată de introvertita Jet Girl reușește să manevreze și să domine toată această adunătură de testosteron. Filmul este și o satiră cu trimitere directă spre sistemul economico-militar condus și populat de indivizi egocentrici și paranoici. Pe tot parcursul filmului Tank Girl are o atitudine sarcastică și ironică făcând în permanență bășcălie de figurile serioase din jur.

Deși nu are o notă prea grozavă iar critica are opinii divergente, filmul poate fi urmărit cu plăcere, mai ales dacă v-a plăcut Flash Gordon. La urma urmei nu toate filmele trebuie să fie capodopere. Pot fi și doar niște benzi desenate cu actori. Cum e Tank Girl.

Trailer

Anunțuri

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )