Interviu în Revista de Suspans, numărul 32, noiembrie 2016


Interviul a fost luat de redactorul șef al revistei Cezarina Nicolae.

Pe Daniel Timariu l-am cunoscut personal luna trecută, la Romcon (Convenția națională a cluburilor și autorilor de science-fiction din România). Însă până atunci i-am urmărit cu interes activitatea literară. Știindu-l scriitor de literatură SF, am avut plăcuta surpriză să aflu că a publicat un roman polițist, astfel că (împreună cu Lucian Dragoș Bogdan) l-am invitat să ne răspundă la câteva întrebări.

Lucian Dragoș Bogdan: Ai apărut pe scena literară autohtonă în a doua jumătate a anului 2014, câștigând un concurs de schițe SF. După doi ani, ai deja două volume tipărite și numele tău nu mai e necunoscut. Cum ai resimțit această schimbare?

Sunt programator de profesie, adică folosesc limbaje artificiale pentru a crea ceva nou, ceva inexistent în natură. Abstracții, virtualități, de care am ajuns dependenți. Chiar acum când scriu se folosesc o mulțime de linii de cod, grupate mai frumos sau mai anarhic în metode și librării. Totuși, ca să ofer un răspuns comestibil, bine. Ieri a venit o verișoară din Germania special să primească un autograf de la mine, spunându-mi că mă citește cu uimire, încântare și pasiune. Sunt vorbele ei.

Cezarina Nicolae: Dar de la textul din sertar până la prima povestire publicată? Care a fost parcursul tău, cum ai început să scrii și ce te-a făcut să te orientezi spre ficțiunea speculativă?

Întrebări și întrebări. Am început scriind poezie. Multă. În armată făceam plantoane, ceva pe aproape de nepovestit. Ca să-mi omor timpul (ce expresie superbă), scriam poezie. Zeci, sute. Habar nu am pe unde mai zac. Dar mai înainte de ele, am scris proză. Chiar și un roman în adolescență. Eram impresionat de Hemingway, credeam că nu există ceva mai perfect ca o povestire sau roman de marele E.H. He he, așa că am scris în consecință. Încă mai am povestirile și încă îmi plac! Romanul l-am pierdut. Și nici nu mai știu despre ce era (ba știu, dar țin secret). Dar și mai înainte de asta am scris poezie. Prin clasele primare masacram limba română (obicei păstrat până în prezent). Nu le mai am, dar încă îmi amintesc câteva versuri. Altfel, am urmat traseul clasic cu romane polițiste din colecția cu cheia, Cireșarii, julesverne (substantiv comun), SF. Însă, trebuie să recunosc, a existat un moment decisiv: când am citit „Regii nisipurilor” de George R. R. Martin. Încă îmi aduc aminte de acele clipe, de uluirea pe care am avut-o, de frisonul de groază și de încântare. Mda, ăla a fost.

Tot interviul poate fi citit în Revista de suspans.

Lasă un răspuns

ROMCON

Convenția națională a cluburilor și autorilor de science-fiction din România

BookReport

Science Fiction • Fantasy • Horror • Mystery & Thriller

Detectivii Apei Pierdute

managementul pierderilor de apa, water loss management

Mihail stories

Tot ceea ce ne putem imagina este real

Culorile din Farfurie

Un site de retete culinare in imagini. Va doresc o vizita placuta!

crimepieces

Sarah Ward, crime author and book reviewer

ULTRA FAIR PLAY 2017

ULTRA FAIR PLAY 2017 se amana pentru 2018

Literaturapetocuri.ro

Literatura pe tocuri

Victoria Blagoe

Mai întâi învață, apoi acționează!

schimbcartisf.wordpress.com/

BLOG DE SCHIMBAT CĂRȚI SFFH

Genesis Unu

Povesti scrise, nu povestite ...

Miloș Dumbraci

povești aspre, verzi, neîmblânzite, prinse-n vise reci, sălbăticite

New East Platform

high-quality analysis of Eastern Europe

C.H.E.R.I.E. - magazindevorbe

pravalia noastra virtuala - Narcisa & Cherie Stoica

Cristina Boncea

01.01.1998

