Am fost la RomCon 2017, Râmnicu Vâlcea


M-am născut în Râmnicu Vâlcea, acum peste patruzeci de ani, într-o primăvară călduță. Am locuit acolo câțiva ani, într-o căsuță din spatele Poliției Municipale. Apoi ne-am mutat în Banat. Așadar, simt Vâlcea ca făcând parte din mine, ca fiind o parte din mine, și de fiecare dată când revin, parcă mă întorc acasă. Deși, Acasă este și va rămâne mereu Timișoara.

M-am bucurat că RomCon 2017 se va ține în Râmnicu Vâlcea și am încercat să dau o mână de ajutor, așa cum m-am priceput și am avut timp. În final a ieșit bine, mai bine decât m-am așteptat, mai slabă decât ar fi fost de dorit.

Printre lucrurile bune amintesc: organizarea peste medie, oricum peste RomCon-ul de la București și pe același palier cu cel de la Suceava (oare orașele mici sunt mai potrivite unor astfel de consfătuiri?); locul excelent, vorbesc aici de Biblioteca Județeană „Antim Ivireanul”, care a fost o gazdă minunată; apropierea de restaurantul unde s-a mâncat, de barul unde s-a băut și discutat și, în general, de tot ce înseamnă centrul Râmnicului. Dar, în principal, trebuie lăudați oamenii, gazdele bibliotecii și Alexandra, de la restaurantul Ok, fosta Casă Vâlceană. Mulțumim!

Știu că ar trebui să povestesc ceva despre conferințe, despre ideile vehiculate, știința aplicată și alte fandoseli mirobolante. Nu am s-o fac din simplu motiv că nu am participat la toate. Am fost la câteva și mi-a plăcut să-i ascult pe conferențiari, fie ei Silviu Genescu, Marian Truță, Andrada Cooș, Darius Hupov, Mircea Opriță, Millo Simulov, Eugen Cadaru, Luviu Surugiu, Bebe Ionescu, Lucian-Vasile Szabo și alții, iubitori de SF, fani ai genului, scriitori, artiști sau pur și simplu pasionați.

Au fost și unele părți mai puțin reușite. Puține edituri mai au pasiunea necesară de a prezenta cărți noi sau vechi publicului dintr-un orășel. Majoritatea sunt mercantile, pragmatice, preferând orașele mici și neglijând târgușoarele. Îi înțeleg, pasiunea poate fi sau poate să nu fie, vorbele uneori doar acoperă deși împăratul e gol. Același lucru și despre atitudinea unor colegi de fandom, autori, doar un pic fani.  În fine, părțile nereușite sunt minuscule în comparație cu evenimentul sine, cu extraordinarii oameni din jurul lui.

Câteva poze, grupate într-un fel de album.

2 comentarii

  1. Yap!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. […] o săptămână în urmă am fost la RomCon 2017 Râmnicul Vâlcea și am avut câteva cuvinte bune despre convenție, a treia la care am participat. Week-endul […]

Lasă un răspuns

ROMCON

Convenția națională a cluburilor și autorilor de science-fiction din România

BookReport

Science Fiction • Fantasy • Horror • Mystery & Thriller

Detectivii Apei Pierdute

managementul pierderilor de apa, water loss management

Mihail stories

Tot ceea ce ne putem imagina este real

Culorile din Farfurie

Un site de retete culinare in imagini. Va doresc o vizita placuta!

crimepieces

Sarah Ward, crime author and book reviewer

ULTRA FAIR PLAY 2017

ULTRA FAIR PLAY 2017 se amana pentru 2018

Literaturapetocuri.ro

Literatura pe tocuri

Victoria Blagoe

Mai întâi învață, apoi acționează!

schimbcartisf.wordpress.com/

BLOG DE SCHIMBAT CĂRȚI SFFH

Genesis Unu

Povesti scrise, nu povestite ...

Miloș Dumbraci

povești aspre, verzi, neîmblânzite, prinse-n vise reci, sălbăticite

New East Platform

high-quality analysis of Eastern Europe

C.H.E.R.I.E. - magazindevorbe

pravalia noastra virtuala - Narcisa & Cherie Stoica

Cristina Boncea

01.01.1998

