Am fost la AntareSFest


Cu o săptămână în urmă am fost la RomCon 2017 Râmnicul Vâlcea și am avut câteva cuvinte bune despre convenție, a treia la care am participat. Week-endul trecut, 8-10 septembrie, am continuat periplul prin țară mergând la prima ediție a AntareSFestului, festival dedicat literaturii science-fiction, organizat de clubul Antares din Brașov.

Am ajuns pe la trei după-amiază la Râșnov, după un ocol prin Poiana Mărului, o șosea aproape pustie, dar din păcate foarte proastă. Altfel peisajul a meritat efortul. Pe drum am luat doi tineri excursioniști din Polonia, surescitați la gândul că vor vedea castelul lui Dracula. După ce i-am debarcat am luat o tânără gravidă care mergea spre casă supărată că taxiurile nu mai răspund la apeluri, dând vina pe Oktoberfest. Așadar am început festivalul făcând pe șoferul de ocazie. Că așa merg lucrurile.

La Râșnov, pensiunea Rem’s, am ajuns cu GPS-ul. Am puține calități iar orientarea după indicatoare și vorbele altora nu se numără printre ele. Acolo am făcut cunoștință cu Rolex, dulăul local, care m-a amușinat fără nicio rușine din tălpi, până unde a ajuns. După ce am scăpat de el am reușit să mă cazez. Camera, cu pat dublu, dulap șmecher-german, baie cu floricele, a fost neașteptat de ospitalieră. Aici vom trage cheful din ultima noapte cu uiscane, pălincă de Ursu și bere. Vom, pentru că alături de mine a fost o întreagă echipă de la Tritonic: Loredana și Dan Doboș, Teodora și Bogdan Hrib, Ona Frantz și Michael Haulică, Sorina și Lucia-Dragoș Bogdan, Anamaria Ionescu, Teodora Matei și Dănuț Ungureanu.

Festivalul a început vineri 8 septembrie la ora 17, Hotel Capitol. Eu am ajuns mai târziu, după un ocol de o oră la Hof Cafe unde editura Tritonic a organizat un eveniment la care am fost invitat. Mi-am cerut scuze, nu că ar fi stat timpul în loc în absența mea. După cum voi vedea ulterior, lipsa mea de orientare în spațiu mă va pune la mari încercări. Abia doua zi reușind să identific unde naiba era celaltă sală, de care auzeam, fără a o identifica în arhitectura hotelului. Noroc cu recepționera, care, zâmbind așa cum numai hotelieri o pot face, mi-a indicat o ușă alăturată. Aleluia! Din acel moment a început goana între cele două săli, reușind în general să fiu într-un loc când trebuia să fiu în celălalt, și tot așa.

Totuși am participat la multe discuții (am auzit că se numesc paneluri, habar nu am de ce). Dintre cele interesante enumăr: discuția blogărilor (se scrie altfel), a editorilor, discuții despre fenomene oculte, despre cyberpunk, despre revistele de gen. Apoi (pre)lansări de carte: Sindromul Charlotte, al treilea volum dintr-o serie cyberpunk scrisă de Teodora Matei și Lucian-Dragoș Bogdan, Omnium de Florin Stanciu, Câmpiile albastre de sub orizont de Călin Sămărghiţan, Ecouri din tenebre de Rodica Bretin, Noaptea în oraș fără părinți de Dănuț Ungureanu, 1944 Ein Freak de Florin Purluca, Ora 12, roman grafic de Alexandra Gold, Fecioara de fier de Rodica Bretin, Cine doarme și visează de Cezarina Anghilac, Tenebre: Cazul Laura de Daniel Timariu, Autor de unul singur de Dănuț Ungureanu, Vremea renunțării de Marian Truță, Aripile albastre de Anamaria Borlan, Frontiera 1 și 2 de Teodora Metei și Lucian-Dragoș Bogdan, Câinii diavolului de Cătălina Fometici și Colecția de povestiri SF&F pentru Nevăzători, un volum îngrijit de Anamaria Borlan. Tot în aceste zile a fost lansat și primul număr al revistei ZIN, redactor-șef Lucian Oancea. Poate că am scăpat din listă unele lansări, dar de participat, am participat la toate. Sper.

Una peste alta, programul a fost destul de încărcat. Unele conferințe suprapunându-se, ceea ce a dus la unele observații critice. Cum eu abia în a doua zi m-am dumirit că sunt două săli, mare lucru nu am pierdut. Ceea ce nu știi, nu te poate supăra! Organizarea a fost peste medie. În sala de sus, adică de la etajul unu, au fost și standurile editurilor Nemira, Tritonic, Crux și Pavcon, ceea ce a fost bine, dar și rău. Discuțiile purtate în jurul lor perturbând desfășurarea colocviilor din aceeași sală, despărțite de standuri prin coloane îmbrăcate în marmură. Sala de jos era mai intimă, însă nu exista climatizare. Cu greu am rezistat la câteva prezentări.

Sâmbătă seară a avut loc parada Cosplay. Habar nu am unde eram. Cred că bântuiam parțial rătăcit prin Brașov. Știu doar că atunci când am redescoperit hotelul mi-au dat lacrimile. Aveam telefonul mort și îmi era cam foame. Ca și în Timișoara urăsc să mănânc la mesele din mijlocul străzilor, printre care bântuie cerșetori, gură cască și oameni în general. De ce nu pot și omuleții ăștia de afaceri bulevardieri să facă o berărie decentă. Să intri, să comanzi o bere, să stai în picioare și să o bei, alături de niște bucățele de pește prăjit, cartofi, măsline sau alte nimicuri? Fericirea se poate atinge și cu un pahar de bere băut pe fugă. Apoi după două străzi să repeți gestul afrodisiac. Dar nu, la noi pândești o masă, te așezi și apoi poți să citești juma de carte până un oarecare îți aruncă niște foi printate, decojite și negre pe la colțuri. Tocmai realizezi că te-a ochit un chelner cu meniul. O vai.

Nota zece cu steluță pentru membrii clubului Antares. Oameni frumoși, chiar și mascați în personaje din cărți și filme. Cosplay adică. După balul mascat a urmat cheful. Foooarte fain. O parte l-au continuat la Rem’s, o alta pe unde a vrut. Dumnezeu mi-e martor ca dacă aș fi putut m-aș fi împărțit între toate grupulețele. Așa am ajuns la mine în cameră, cu o mână de petrecăreți gălăgioși și un dulap ce se dorea autentic.

A treia zi a început cu stângul. Programul s-a dat peste cap și lansările de la 10 jumate s-au decalat spre doișpe, sau prin preajma lui doișpe. Nu știu motivul, iar eram în altă parte, respectiv stăteam singur la etaj. Noroc cu Alex Lamba care m-a agățat spre a semna o carte.

Mai adaug și câteva chestiuțe personale. În primul rând Tenebre s-a vândut în draci, ceea ce l-a făcut pe Bogdan Hrib să mă calce pe degetul mic forțându-mă să promit că termin volumul doi până la Gaudeamus. Există ceva interese extraterestre la acest volum, dacă se concretizează voi merge pe nori. Apoi am discutat despre un volum de povestiri SF comun cu Lucian-Dragoș Bogdan și Teodora Matei. De asemenea despre un volum de două nuvele cu Lucian-Dragoș Bogdan, a mea din universul Tenebrelor, a lui din cel al Frontierei. Am mai vorbit și cu Florin Purluca pentru o povestire apocaliptică despre Timișoara. Am ceva schițat și o voi termina. Dar cel mai apropiat proiect este unul de povestiri polițiste. Am terminat-o zilele astea și o voi trimite editurii. Este vorba de o povestire cu personajele din universul inspectorului Danelescu. De data asta detectivul este personaj secundar, pe primul loc fiind o tânără polițistă.

În final am reușit să ies din Brașov după lungi ocoluri de până și răbdătorul Marcel, cel din GPS, își cam pierduse răbdarea. Am rezolvat problema într-o intersecție, unde am luat-o la nimereală spre dreapta și am ales bine. Norocul meu a fost că lângă mine am avut cea mai răbdătoare pasageră. Pe Cătălina Fometici (sau poate nu s-a prins ea că eu mă învârteam în jurul Brașovului). În fine, în următoarele ore mi-a povestit entuziast și cu lux de detalii proiectele ei. O foarte bună povestitoare iar un bun și atent ascultător. Plasam mormăituri exact în punctele esențiale. Sunt tare mândru de mine.

Așadar, felicitări brașovenilor din clubul Antares pentru aceste minunate și de neuitat zile! Ați reușit să organizați un festival excelent. Bravo și continuați tot așa. Să ne vedem și la anul, și la anul și tot așa. Abia în ultima zi m-am prins că pot face poze cu celularul, așadar, recolta e slăbuță.

Lasă un răspuns

ROMCON

Convenția națională a cluburilor și autorilor de science-fiction din România

BookReport

Science Fiction • Fantasy • Horror • Mystery & Thriller

Detectivii Apei Pierdute

managementul pierderilor de apa, water loss management

Mihail stories

Tot ceea ce ne putem imagina este real

Culorile din Farfurie

Un site de retete culinare in imagini. Va doresc o vizita placuta!

crimepieces

Sarah Ward, crime author and book reviewer

ULTRA FAIR PLAY 2017

ULTRA FAIR PLAY 2017 se amana pentru 2018

Literaturapetocuri.ro

Literatura pe tocuri

Victoria Blagoe

Mai întâi învață, apoi acționează!

schimbcartisf.wordpress.com/

BLOG DE SCHIMBAT CĂRȚI SFFH

Genesis Unu

Povesti scrise, nu povestite ...

Miloș Dumbraci

povești aspre, verzi, neîmblânzite, prinse-n vise reci, sălbăticite

New East Platform

high-quality analysis of Eastern Europe

C.H.E.R.I.E. - magazindevorbe

pravalia noastra virtuala - Narcisa & Cherie Stoica

Cristina Boncea

01.01.1998

