Lecturi: o recenzie în Blog-ul fanului SF

Liviu Szoke mi-a făcut o bucurie neașteptată recenzând romanul Tenebre. Labirintul, al doilea volum din seria Tenebre.

Ce satisfacție deosebită simți atunci când un autor reușește să păstreze ștacheta sus și la al doilea volum al unei serii. De prima dată când am auzit că Daniel Timariu a scos un volum urban fantasy, mi-am zis că trebuie neapărat să citesc acel volum. – Liviu Szoke

Mărturisesc, de fiecare dată când citesc o recenzie la volumele din seria Tenebre am o strângere de inimă. Locul de desfășurare, cadrul narațiunii ca să zic așa, este Timișoara. Oare reușesc să o fac interesantă, să o fac înțeleasă și iubită de cititorii din alte zone ale țării? Când scriu mă plimb aievea pe străzile Cetății, sau printre casele din cartierele istorice. Am în minte detalii, mirosul unei străzi sau a alteia, șipotul Begheului, țipetele copiilor, privirile bătrânilor. Cât din ceea ce simt pot pune în cuvinte, și cât din ceea ce pun în cuvinte ajunge la cititor?

Puncte tari: sincer, eu am crezut că va fi un fel de pastișă după poveștile mult mai de succes ale lui Jim Butcher, Richard Kadrey sau Charlaine Harris. Ba chiar mă întrebam dacă vor răsări și creaturi neaoșe, pentru un plus de originalitate. Însă seria lui Daniel Timariu a întrecut orice așteptări, combinând cu succes stilul finisat și ridicat la rang de cult de către scriitorii mai sus-pomeniți, dar mulat pe un înveliș autohton excelent. – Liviu Szoke

Am început lucrul la volumul trei și mă gândesc tot mai mult cât să mă întind cu această serie? Pentru că idei am, personaje mitologice locale sau regionale mai sunt. Figuri legendare, eroi precum Pavel Chinezul, chiar dacă nu foarte multe, încă mai există. Să merg pe această linie, sau nu merg? Dincolo de aparențe este destul de greu să scrii despre personajele mitologice, fără a cădea în una din cele două extreme. Fie să le tratezi hollywoodian, cu vampiri colțoși, palizi, pulverizați de prima rază de soare, în luptă cu vârcolacii (de ce? de ce?), fie să aluneci în folclorul nostru cu iele obraznice, babe când rele, când bune și altele asemenea. Trebuie păstrat un echilibru între cele două reprezentări, ceea ce nu-mi reușește întotdeauna.

[..] două chestii foarte mișto, una legată de neamul strigoilor, care sunt aproape atotputernici, deoarece se trag dintr-un străvechi neam de zei cu puteri colosale (o trimitere, poate, la mitologia Cthulhu a lui Lovecraft – aș citi cu mare plăcere un astfel de soi de poveste), și supereroul Pavel Chinezu, în opinia mea, adevărata vedetă a acestui volum, în ciuda spațiului restrâns care i-a fost acordat. Altă idee interesantă: biblioteca scrisă pe cărămizile din subteran, păzită de Știma Subteranelor.  – Liviu Szoke

La Final Frontier #7, 24-25 martie 2018, va fi lansat un volum în doi, un „duplex” format dintr-o nuvelă SF semnată de Lucian-Dragoș Bogdan din lumea Frontierei și o nuvelă din lumea Tenebrelor. În această povestire prezint un nou caz al detectivului Alex și o nouă entitate, o apariție stranie și perturbatoare pentru entitățile Timișoarei ascunse. Am în plan să continui scrierea de povestiri și nuvele din Lumea Tenebrelor, introducând personaje noi, sau explicând trecutul altora. Oare cum au ajuns goblinii din Irlanda în Timișoara? Cum cum de au ei mereu și mereu băuturi de calitate? Oare nu cumva există o trecere, o subterană ce leagă insula de continent? Și unde a dispărut Laura?

Mulțumesc, Liviu Szoke! Mulțumesc dragi cititori. Fără încurajările voastre, aventurile detectivului celor două lumi, a dulăului sud-american Qiqirn, a prințesei Penbels, a vrăjitoarei Crystal Dezordine, a vârcolacului Farkaș, sau a strigoiului Gerezis s-ar pierde în uitare.

Reclame

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Rândurile Evei

Nu ești niciodată singur dacă ai o carte lângă tine.

Vestic.ro

Stiri din Arad

Seria "Nemuritor" de O.G. Arion

The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense

Cenaclul Pavel Dan

cenaclu literar din Timisoara. "Întâmplarea a făcut să mă nasc român. În consecinţă sunt român, dar asta nu înseamnă să mă confund cu poporul român în momentele sale cele mai penibile" 08.02.1993, ION MONORAN

Stil de scriitor

Despre cărți și nu numai...

ROMCON