Recenzie probabilă a filmului The Gray Man :D

Nu auzisem de filmul „The Gray Man” până nu a fost comentat aici pe facebook. Intrigat, dar și amăgit, am deschis Netflixul și l-am căutat. Interesul mi-a fost sporit de prezența a doi actori dragi mie Ryan Gosling și Ana de Armas. De altfel de ei se leagă și observațiile mele. Dar despre ce este acest film? Din cele citite este un fel de James Bond, corcit cu Jason Bourne, corcit cu John Wick. Ha? Da, este, nu se poate contesta, dar filmul e mult mai mult decât atât. Așadar, să vi-l explic eu. 😅

Încep cu o întrebare. Ați văzut Blade Runner 2049? Dacă da, citiți mai departe, dacă nu, vizionați filmul și reveniți. 😇

Așadar în BR2049 un replicant cu indicativul KD6-3.7, pe scurt K, interpretat de Ryan Gosling, are intriganta meserie de ucigaș aka asasin în solda guvernului. La fel cum în The Gray Man, Six, adică același Ryan Gosling, are, exact, aceeași meserie de ucigaș aka asasin în solda guvernului. 😟 Asemănările nu se opresc aici! O avem pe Ana de Armas, interpretând rolul suavei Joi, în BR și a salvatoarei Dani în GM. Respectiv intriga celor două filme, care, lăsând la o parte diversele fire narative, unele chiar mai importante 😀 se centrează în jurul salvării unei tinere bolnave și vulnerabile. 😎

WOW!

Dacă vă aduceți aminte, Joi (Ana de Armas) dispare subit, distrusă fiind de o „persoană” malefică-malefică, iar, în ultima scenă, K intră într-un stand-by final, poate chiar un shutdown. Scena e superbă: K, obosit și rănit se întinde pe scările de beton ale unei instituții cenușii, lăsându-se acoperit cu zăpadă, în timp ce la câțiva metri de el tânăra salvată se redescoperă și, totodată, își înțelege menirea.

Ei bine, împotriva evidenței, K și Joi nu au dispărut, ci, conform unei celebre melodii, s-au transformat, reapărând sub forma lui Six și Dani. De la început cei doi dau dovadă de o rezistență la cuțite, pumni, gloanțe, căderi de la înălțime, impresionantă, care te duc imediat cu gândul la replicanți. Seria Nexus a revenit, dar ceea ce e cu adevărat ciudat este că au revenit în trecut! Hm. 😳 Nici nu mai contează când și cum. Spre deosebire de BR aici intriga e subțire, totul e pe față și ușor de urmărit. Six are și el un trecut, în mare parte neasumat, în timp ce Dani apare de niciunde și se îndreaptă către nicăieri. Dispărând pe final la fel ca Joe. 😅

Apropo de final. Aici s-a produs o mare încurcătură. La montaj au pus un final fals. Vi-l relev eu pe cel real! 😁

Așadar, Dani stă cu pușcoiul pe un geam și urmărește scena finală. Six se bate cu omul rău (în GM este un bărbat, în BR o femeie, dacă vă aduceți aminte) și o încasează la greu (Rambo, tu ești?). La un moment dat apare un om și mai rău, un funcționar! care-i împușcă pe amândoi. Și pe Six și pe omul cel rău. Sună ciudat, dar asta e. La rândul său omul și mai rău este ucis de Dani. În timp ce Six se scufundă în apa puțin adâncă a unei fântâni arteziene (din nou se remarcă o similaritate cu scena bătăi finale din BR). Dani sare de la etaj, parcurge repede cei 200 de metri doar pentru a-l vedea pe Six întins sub apă, cu un aer liniștit, cu ochii melancolici. Îl trage din apă, dar nu mai poate face nimic 😭 Pe fundal se vede tânăra speranță salvată cum plânge și ea. Finalul-final va fi cu cele două femei plecând spre zări necunoscute, în timp ce Six aka K este acoperit ușor de fulgi de zăpadă (sau de funingine).

Soarta lui Six, la fel cum a fost și soarta lui K, este una tristă, dar totodată și una nobilă. El este eroul, acel ales împotriva dorinței, necesar pentru a salva situația, dar și de a ne salva pe noi de mediocritate.

Dacă nu mă credeți, urmăriți filmul! 😅

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )